Dela nyhet
Tävlingsorganisation MVC-LVC-USM 3-4 februari
21 jan 2024 7 kommentarer
Hej U12/U14/U16-föräldrar och tränare!
Nu är det två veckor kvar tills vi anordnar deltävlingar för Minivärldscupen för U12, Lilla världscupen för U14 och USM-kval för U16 på Måttsund. Och det är dags att göra klart tävlingsorganisationen. Målsmän för ALLA åkare i dessa grupper kommer att behöva vara med för att vi ska kunna genomföra tävlingen på ett bra vis.
Under lördag 3 februari kör vi SL från lilla starthuset, totalt 3 banor (1 bana per grupp U12/U14/U16), och under söndag 4 februari GS från stora starthuset med 2 banor (U12/U14 i en bana och U16 i en bana).
Dessa funktioner är redan tillsatta:
Tävlingsledare: Malin Nyberg Syk
Banchef: Andreas Ericson
Banpatrullchef: Tobias Andersson
Sekretariatet: Malin Stenman
De funktioner som behöver tillsättas är dessa (beskrivning finns längre ner):
- Portdomare (6-12 st), inklusive portdomarchef
- Banpatrull (6-12 st)
- Sekretariatet (3-5 st)
- Starter (1 st)
- Fiket (ca 4 st)
- Sjukvårdsansvarig (1 st)
- Banläggare (3 st)
Skriv nedan eller kontakta mig via sms (070-3470848) om det är en särskild funktion som du helst är med som senast lördag 27/1. Efter det fördelar jag en funktion efter bästa förmåga. Nedan finns en beskrivning av vad som förväntas i de olika funktionerna. Och precis som vanligt - ju fler vi är som hjälper till där det behövs, desto lättare och roligare blir det!
Vill ni veta mer om rollerna och tävlingsregler kan ni läsa här:
Regler Alpint | Svenska Skidförbundet (skidor.com)
Portdomare: Se att alla åkare åker korrekt i banan vid sina tilldelade portar. Dokumentera felåkningar och rapportera till portdomarchefen när åk 1 respektive åk 2 avslutats. Bygga/Riva målområde.
Banpatrull: Bära käpp vid banläggning, se till att banan är i farbart skick under tävlingens gång (ploga, byta käppar vid behov, hasa vallar), plocka ner banan efter tävling och ploga igen snövallar. Bygga/riva målområde.
Sekretariatet: Tidtagning, speaker, nummerlappar, prisutdelning, ev poängräkning.
Starter: Installera startgrind, starta åkare, kommunicera med sekretariatet.
Fiket: Koka kaffe/te och ställa fram fika till funktionärer, sälja fika till övriga.
Ev även mat till åkare och funktionärer.
Sjukvårdsansvarig: Första hjälpen och ta hand om ev skador. Kommunikation med anläggningen kring pulkor etc.
Banläggare: lägger bana med hjälp av banchef och banpatrullen.
Och kom ihåg att anmäla er åkare här:
MVC/LVC: Tävlingskalender - Luleå AK | IdrottOnline (skidor.com)
USM: Tävlingskalender - Luleå AK | IdrottOnline (skidor.com)
Hälsningar,
Tävlingskommittén: Malin Nyberg Syk, Tobias Andersson och Andreas Ericson
Kommentarer
Ida Schönfeldt 21 jan 2024
Peder kan vara banpatrull, jag sek (helst inte tidtagning dock) eller fik.
Lars Matsson 21 jan 2024
Jag tar också banpatrull.
Ellen Berglund 21 jan 2024
Jag kan va i banpatrullen
Mattias Frick 24 jan 2024
Starter, portdomare, sek eller fik… Där det behövs.
Camilla Rydbjörk 25 jan 2024
Jag hjälper gärna till i fiket!
Lars Matsson 25 jan 2024
Williams mamma hjälper också gärna till i fiket.
Caroline Öhqvist 26 jan 2024
Jag kan stå i fiket